fredag 21 augusti 2009

Så ja..

"På torsdag äts det ärtsoppa på lördag e det fest men fredag e ändå den dagen som känns bäst.Ge mig då "ledigt", det ända jag vill ha, ledigt på fredag då mår man riktigt bra. Ledigt på fredag vad var det jag sa? Ja vill ha fredag idag!"

Nu e de fredagsmys....

Mycke hyllningar till fredag.. Det är en bra dag.. Det betyder nästa alltid att Christian är hemma med oss i två dagar.. Gott.. Idag kommer faster Malin hit och ska sitta barnvakt.. Vi ska gå på bio!! Sommar med göran.. Hör och häpnad.. Inte ofta vi gör saker utan Olle men men.. Det måste man ibland det med.
Imorgon är det Mantorp travet som gäller.. Ska också bli jätteroligt.. Olles och Ellos ska också med. Å farmor Gunnel. Blir en heldag.. Ska bli kul.
Värnamodagarna i full gång.. SKulle ju gått in dit ikväll egentligen men min "torgskräck" tog överhand så det blir en bio i Jönköping.. Kanske man orkar gå en svängoch tittai Värnamo efter det.. Får se får se..
Sen e de förberedelser inför nästa helg som gäller nästa vecka.. Vi ska ha lite av en "pargrillning" här hemma.. Får se hur det går..
Skriver å tänker på om det var något jag glömde skriva... Bebis sover fortfarande så jag har lite tid över..
Går hos en homeopat/osteopat och massa andra titlar för min rygg och jisses vad det har gett resultat. Var där igår igen.. Känns skönt att åka dit och speciellt när det är så lite som behöver rättas till.Känns så bra eftersom det ger mig så mycket mer ork och mer möjligheter med Olle.

Olle börjar bli stor nu känns det som. Han är snart 6 månader.. Känns som igår han va i magen och hette Tjockbollen.. Min lilla bebis.. Som tur är e han beroende av mig ett bra tag till även om han inte är mammas bebis.. Han har hunnit få en vaccination och nästa inom kort.. Så snart blir det uppdatering om vad han väger osv..
Tänk vad ett litet liv kan göra skillnad i så många andras liv.. Det är många som blivit påverkade av den lilla bebisen.. Inte bara jag och Christian utan även människor i våran närhet och så.. På nått vis sätter han spår i folks hjärtan på människor man aldrig trodde skulle bry sig så. Tex Yvonne som läser våran blogg varje dag:P Hon följer ju inte bara mitt liv utan även Olles å Christians.. Sen vet jag att eftersom Olle är född den 1 mars och Amanda som jobbar hos Christian också är det finns det band däremellan med.. Även om dom inte träffats.. Får vi ändra på.. Ja olle har stor betydelse.. Den sörsta betydelsen. Jag lever varje dag för honom..
Jag älskar honom av hela mitt hjärta. Nu får jag ta tag i lite hemsysslor.

1 kommentar: