måndag 10 augusti 2009

Long time ago..

Ja ja jag vet att det var längesen jag skrev.. Har varit mycket nu.. Christian har semester:) Haha.. Vi har skaffat oss en liten mini "schäffer" fast han e Chihuahua/Jackrussel men men.. Ellos heter han iallafall.. Får hitta sladden till kameran så ja kan lägga in bilder..Ur söt iallafall och jättego.. Nu har vi haft barnen här sen förra fredagen.. I tisdags åkte vi till Kungälv och sov en natt sen bar det av till Skara sommarland. Där sov vi också en natt.. Tror jag lyckades med det mesta den resan.. Hos mamma i kungälv går våran klädväskas handtag sönder och smäller till mig i ögat och på näsan. Den va av metall. Det gjorde ont. Sen fick vi en dag i vattenlandet. Morgonen efter skulle jag gå ner från stugan och ner på stenen en bit nedanför trampar fel, lägger hela vikten på sidan av foten på knölen.. Gjorde sjukt ont. Kan fortfarande inte gå så bra. Sist men inte minst när vi va innte på tivolilandet och jag ansträngde min fot med att åka med barnen i några karuseller får jag ett getingstick på undersidan armen när jag står i kö. Inte fått ett getingstick på hur många år som helst. Glömde visst att jag inte tålde dom så bra så efter karusellen var det bara att halta ut genom hela sommarlandet och ut i bilen till allergi medicin.. I tid som tur va.. Aldrig mer Skara.. Hahaha.. Jaja.. Hemma torsdag kväll och i säng. Fredag morgon var det te å göra iordning Jeepen för besiktning på måndagen och helgen var upptaget med annat.. På eftermiddagen åkte Ida och Alexander till farmor och vi vidare till kungälv.. Tidigt som smör gick vi upp och åkte mot Sundsvall.. Olle fick stanna i kungälv över dagen.. Vi hämtade Ellos :P och ner igen.. Sen sov vi över hos mamma i kungälv igen och söndag var det hemfärd. På kvällen kom Alexander tillbaka. Ida kommer imorgon eftersom hon är och träffar sin morfar.. Idag besiktade jag och Ellos bilen innan stallet. En två.. rostigt i golvet på ena sidan.. Men inget mer.. Tur det.. Idag har jag också varit i stallet. Bessie har ett sår mellan ögat och örat.. får hålla efter det lite tror jag.. Sen på kvällen här har vi fiskat... Alexander fick fyra mörtar..(sabla turunge) christian fick en äcklig brax och jag som aldrig får något alls fick något konstigt.. Typ Sarv eller nått.Undra om den hade gått å äta.. Alla fick åka tillbaka i sjön så vet ni det så behöver ingen djurvän eller så undra:) Imrogon vet jag faktiskt inte vad som händer... Lite städning och så.. Tror jag.. Ska skärpa mig med uppdaterandet av bloggen nu.. SÅ e det bara.. Gott att skriva av sig.. Bilder blir det imorgon på Olle å Ellos och allat annat intressant..

Ciao ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar